torstai 7. heinäkuuta 2011

Tästä tuli pyramidi

vaikka pipoa siitä meinasin. Kyllä se päässä pysyy 6 - 10 vuotiaalla. Jos joku kiinnostuu, vaikka en kyllä usko, niin hinta on 10 euroa.
Tämä on kaksinkertainen myssy.

Nyt pitäisi saada inspiraatiota kirjan kirjoittamiseen. Tänään minä luen jo kirjoitetun tekstin ja saatampa muutaman rivin kirjoittaakin. Huomenna sitten, jos jaksais, niin käyn läpi isonveljen ja pikkuveljen kirjeenvaihtoa.

Monet sai innostusta ja rohkeutta lähettää tekstejään kustantajalle, kun minä julkaisin kirjan. Siis ystävät. Ystävä täältä päin kirjoitti novellikokoelman "Toisenlaiset". Hän vain lähetti tekstin Neiroliin ja muutaman kuukauden kuluttua kirja julkaistiin. Kun taas minä tein töitä kustantajan kanssa toista vuotta. Mulla tuo kielioppi ei oikein suju. Sain tekstini monta monistuista kertaa takaisin. Yhdyssanat eivät olleet oikein hallussa ja lauserakenteet päin peetä. No, minä korjailin ja korjailin ja lopulta minä ilmoitin kustantajalle, että en tee enää mitään. Sellaisenaan sitten kirja julkaistiin ja siitä tuli omaa elämänkertaa. Iso veljeni antoi myös inspiraatiota ja ehdotuksia kirjan sisällöstä.
Niin, vielä tuosta ystäväni kirjasta. Kustantaja kehui sitä minulle maasta taivaaseen ja minun kirjasta hän ei oikein löytänyt hyvää sanottavaa, mutta kait se sitten oli tarpeeksi hyvä julkaisuun.

Sain innostusta tästä toisesta kirjasta, kun Amerikan serkkuni lähetteli sähköpostia ja innosti. Hän on kääntänyt minun kirjani "Kahdensuuntainen elämä" englanniksi . Mutta se ei vielä ole saanut tulta kustantajaan päin. Kuulemma teksti on tavallista jorinaa. Minkäs minä sille mahdan, kun elämäni on tavallista.
On minulla paljon asiaa elämästäni, mitä en halua vielä ainakaan julkistaa.

Kirjatekelettäni pääsen iltapäivällä lueskelemaan. Antakaapa taas minulle potkua takapuoleen.

Minulla on vapaalla aamulla ottaa pienet nokoset ja nyt on niiden aika. Sen jälkeen on edelleen yläkerran siivousta ohjelmassa ja alakerran imurointi.

Aurinkoista päivää toivottelen taasen teille :)

2 kommenttia:

Katjuksa kirjoitti...

Potkis :) Minäkin olen haaveillut oman kirjan kirjoittamisesta...

Sartsa kirjoitti...

Tilasin silloin aiemmin sen kirjasi ja luin sen. Onneksi olkoon, sait sen valmiiksi ja toisille luettavaksi. Sait siihen varmaan myös purettua omaa oloasi ja elämääsi. Eiköhän tässäkin asiassa harjotus tee mestarin. Lisää tekstiä vaan!!
Kirjasi innoittaman alottelin itekin "kirjaa", josta olen haaveillu iät ja ajat. Oli tosi vaikea keksiä aihetta. Nyt se on kuitenkin seissy kuukausia paikallaan. Jotenkin ei pysty keskittymään, kun on aina jotain hässäkkää. Minun haave ois myös julkaista joskus runojani.
Kiitos kirjastasi!