keskiviikko 16. syyskuuta 2009

Miten paljon vapaa-ajalla tietokoneella

Olen laittanut merkille tietokoneella viettämäni ajan. Aamulla herään vaille kuusi ja laitan tietokoneen auki, se avautuminen vie 5 - 10 minuuttia. Kello 6.10 - 6.20 mieheni viettää aikaa koneella. Eli sitten ne omat tietokone ajat
6.20 - 6.50 = 40 min:
Päivittelen ja postailen sekä katsastan sähköpostit.
Töistä tulen klo 13.15 ja teen kotihommia ja olen tietokoneella noin tunnin.
Renja tulee koulusta klo 15.00 ja menee tietokoneelle heti. Itse pääsen koneelle seitsemän tai kahdeksan jälkeen illalla ja vietän koneella vajaan tunnin. Eli päivittäin olen koneeni ääressä noin 2,5 tuntia. Onko se paljon? Renja ja mieheni viettää koneella vielä enemmän aikaa ja sanovat, että miullahan on koko päivä aikaa olla koneella. Väärin, kuka tekis kotihommat?
Koneella viettämäni aika ei ole turhaa. Minä esimerkiksi hoidan kaikki pankkiasiat.
Töissä toki olen koneella koko työajan useimmiten, mutta ne ovat työasioita eikä se ole yhtä kivaa kuin vapaa-ajalla.
Kamala minun narinaani. Mies vain sanoo, että olen liikaa koneella. Minä huolehdin Renjalle ja miehelleni koneen auki sekä laittelen aina myös koneen kiinni. Mies meni tänä aamuna vähän nokka nirpallaan töihin, kun unohduin koneelle eikä hän päässyt ennen töihin menoansa. Tekisi mieleni aloittaa kirjan kirjoittaminen, mutta ei se yhdellä koneella onnistu. Meidän "pääkoneesta" kun meni emolevy. Eikä muuten korjaajalta ole tullut mitään tietoa, että saisiko sen korjattua.
Nyt taidan laittaa taas puikot heilumaan.
Mukavaa päivän jatkoa teille kaikille, jotka viitsitte käydä lukemassa tätä minun blogia.

5 kommenttia:

marelo kirjoitti...

Jos halaut osallistua axun joulukalenriin niin siinä on vielä monta vapaata paikkaa

Kikka kirjoitti...

Tsemppiä vaan Pirjo koneen suhteen. Kuulosti niin tutulta kun luin siun "narinaa". Meillä käydään tuota samaa taistelua, paitsi meitä on 4. Mie pääsen koneelle silloin kun muut eivät eli yleensä kuin penskat on menny maate. Isännälle ostettin jo oma läppäri tai se on virallisesti miun. En viihdy sillä, joten käytän tätä isoa konetta... Tuttua siis on tuo taistelu! Emme anna periksi, valtaamme koneet aina kun vain mahdollista! Ja ilman huonoa omatuntoa! Hoidamme kyllä kodin kaikki muut työt, joten on meillä oikeus nauttia myös tästä!

Liisa kirjoitti...

Kiitos onnitteluista. Minä hoidan kaikki asiat koneella ja mulle on tää kone tärkeä henkireikäkin, olen saanut monet ystävät tätä kautta. Nytkin viikonloppuna tapaan 2 blogiystävää. Toisen kanssa olen tarinoinut netin kautta jo 2 vuotta ja nyt tavataan ihan livenä ja vietetään aikaa yhdessä. Itä ja länsi kohtaa toisensa :)
Meillä tytöllä on oma läppäri, mutta hän saa olla vaan 2 tuntia päivässä koneella,se on meidän asettama aikaraja, että ei saa olla mielin määrin.

Unknown kirjoitti...

2,5 tuntia on aika vähän, minun mielestä.

Lasten kavereiden perheessä oli laitettu lapsille lapsilukko nettiin, 2 tunia päivässä. Minä en vielä ole siihen ruvennut, mutta kyllä sitä saa välillä olla komentamassa pois koneelta.

Kati kirjoitti...

Vaan eihän harrastustunteja lasketa??? Istu koneella vaan tarvittava määrä ja anna porukan napista. Veikkaan että napisisivat joka tapauksessa, niin ainakin meillä tehdään.