maanantai 10. elokuuta 2009

Jatkotutkimuksiin

Niin, röntgenlaitokselta tuli pieni kirje. Joudun jatkotutkimuksiin keuhkoröntgenin tiimoilta. Nyt jos jotain on, niin hankin kyllä eläkepaperit. En minä turhaan ole valittanut väsymystä, yskää enkä muitakaan kipuja. Lääkärit vain ei usko minua. Ainut on psykiatrian ylilääkäri, joka kuuntelee ja uskoo, mutta en viitsisi mennä hänelle valittamaan. Jatkotutkimusaika on 25.8. klo 15.00. Jotenkin tuntuu, että tässäkö se minun terve-elämäni oli. Vastaanottoavustaja kertoi, että vasemman keuhkon ylälohkossa on jotain. Mitä? En sitä tiedä.
Nyt todella toivoisin pääseväni kokoaikaiselle eläkkeelle. Osa-aikainenhan on jo minulla. Tosiaan, olen yli 35-vuotta ahkeroinut kunnallisessa palveluksessa. Kuunnellut asiakkaitten vaivoja, lohdutellut, ohjannut yms. Kukahan minua lohduttaa. Ei kukaan.
Kysyin tänään ruokatuntia itselleni työajan lomaan. Ensin tuli täysi stoppi, mutta pian esimieheni tuli takaisin luokseni ja ruokatunti järjestyy. Tosin työpäivä pitenee sen puoli tuntia. Toivottavasti kuitenkaan minun ei tarvitsisi pitkään vanheta tuossa työpaikassa.
Minä haluaisin niin intohimoisesti ja kokopäiväisesti tehdä käsitöitä. Välillä siivoilisin ja lepäilisin. Mutta taitaa olla haavetta vaan. En varmaan ikinä voi pitää vapaata kokopäiväisesti.
No, kivaa viikonalkua ystävilleni.

2 kommenttia:

Liisa kirjoitti...

Toivon että toiveesi toteutuu että pääsisit eläkkeelle. Ja toivotaan ettei kuitenkaan mistää vakavammasta ole kysymys kun sinut kutsuttiin uusintakovauksiin.

Sini Helmi kirjoitti...

Non ni, näin siinä sitten kävi, kun aikansa jahkasi, niin SNY meni ohi. Oma vika, harmi! Voimia sinulle emoiluun!!! Muuten se keskustelupalsta, johon minut kutsuit, ei päästänyt minua sisälle kuin sen eka kerran, herjasi vain, etten voi kirjautua!? Toivittavasti saat vapaarouvan- arvon pikimmiten:)